Pomoc dla klienta
Najczęściej zadawane pytania
Zakładanie kont
Zakładanie nowych kont dla użytkowników, nadawanie odpowiedniego poziomu uprawnień oraz zmianę adresu email, przeprowadza Administrator systemu Klienta w mieście/gminie/powiecie.
Wyłącznie Administrator jest upoważniony do weryfikacji danych użytkowników.
Kontakt do Administratora możecie znaleźć Państwo pod linkiem na stronie logowania:


Jednocześnie informujemy, że pracownicy Krakfin:
- nie zakładają/usuwają kont nowym użytkownikom
- nie nadają/usuwają uprawnień do systemów
- nie zmieniają adresów e-mail istniejącym użytkownikom
- nie zmieniają i nie generują haseł dostępu
- nie generują kodów weryfikacyjnych
- nie zdejmują blokady z zablokowanych kont
- nie udzielają informacji na temat historii konta, uprawnień i okresu blokady
Nie mogę się zalogować
Logowanie bez weryfikacji dwuetapowej
Logowanie z weryfikacją dwuetapową
Podczas logowania pojawia się komunikat: Adres e-mail nie został potwierdzony
Podczas logowania pojawia się komunikat nieprawidłowy login lub hasło
- upewnij się, że adres aplikacji w przeglądarce jest wpisany prawidłowo
- zweryfikuj, czy w loginie nie ma literówki
- sprawdź, czy nie jest włączony klawisz Caps Lock
Pojawia się komunikat niepoprawny kod weryfikacyjny
- sprawdź, czy wpisujesz kod weryfikacyjny z ostatniego maila jaki od nas otrzymałeś - kod weryfikacyjny jest ważny przez 30 minut
- upewnij się, że dokładnie kopiujesz wysłany kod weryfikacyjny - powinno być 6 lub 8 cyfr (w przypadku zmiany hasła 8 cyfr, 6 podczas logowania)
Kod weryfikacyjny nie przychodzi na maila
- upewnij się, czy sprawdzasz maila połączonego z Twoim kontem (kod może dotrzeć do Ciebie po kilku minutach)
- sprawdź folder spam lub inne foldery (np. oferty, powiadomienia)
- zobacz, czy inne maile dochodzą na Twoją skrzynkę (poproś koleżankę/kolegę o wysłanie maila do Ciebie)
- dodaj domenę *.krakfin.pl do tzw. białej listy zaufanych maili
- zwróć się do Administratora poczty elektronicznej aby zweryfikował i potwierdził Ci, że maile z domeny *.krakfin.pl są dozwolone i nie blokowane
Jeżeli nie jesteś w stanie skontaktować się z Administratorem skrzynki pocztowej, to problem może nie zostać rozwiązany - nie stosuj przekierowań poczty zdefiniowanej w systemie na inną (w szczególności prywatną)
- zobacz Nie dochodzą maile
Nie pamiętam hasła
Jeżeli zapomniałeś hasła, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
- Na ekranie logowania należy kliknąć na "Nie pamiętam hasła"
- W nowym oknie uzupełnić dane: podać login lub adres e-mail; w polu "Nowe hasło" wpisać nową propozycję hasła; w polu "Potwierdź nowe hasło" ponownie wprowadzić nową propozycję hasła w celu weryfikacji i kliknąć "Dalej"
- Pojawia się wtedy komunikat: Podaj kod weryfikacyjny, który został wysłany na adres e-mail powiązany z Twoim kontem
- Stosując się do zaleceń, należy wejść na swoją pocztę e-mail i otworzyć wiadomość o tytule "Resetowanie hasła - kod weryfikacyjny" (w przypadku nieotrzymania wiadomości, sprawdzić inne foldery (np. Spam, Wiadomości śmieci)
- Skopiować/przepisać kod weryfikacyjny z maila
- Wrócić do ekranu logowania, ponownie podać swój login oraz wpisać/wkleić kod weryfikacyjny i kliknąć "Potwierdź"
- Wpisać login i wcześniej ustalone hasło i zakończyć operację przyciskiem "Zaloguj się"
Czas oczekiwania na maila zależy od wielu czynników m.in. serwisu pocztowego; najczęściej wiadomość powinna przyjść w ciągu kilku sekund, ale w niektórych przypadkach, może się to wydłużyć do kilku minut lub nawet godzin i firma Krakfin nie ma na to wpływu.
Procedura "Nie pamiętam hasła" (gdy jest włączona weryfikacja dwuetapowa)
- Na ekranie logowania należy kliknąć na "Nie pamiętam hasła"
- W nowym oknie uzupełnić dane: podać login lub adres e-mail; w polu "Nowe hasło" wpisać nową propozycję hasła; w polu "Potwierdź nowe hasło" ponownie wprowadzić nową propozycję hasła w celu weryfikacji i kliknąć "Dalej"
- Pojawia się wtedy komunikat: Podaj kod weryfikacyjny, który został wysłany na adres e-mail powiązany z Twoim kontem
- Stosując się do zaleceń, należy wejść na swoją pocztę e-mail i otworzyć wiadomość o tytule "Resetowanie hasła - kod weryfikacyjny" (w przypadku nieotrzymania wiadomości, sprawdzić inne foldery (np. Spam, Wiadomości śmieci)
- Skopiować/przepisać kod weryfikacyjny z maila
- Wrócić do ekranu logowania, ponownie podać swój login oraz wpisać/wkleić kod weryfikacyjny i kliknąć "Potwierdź"
- Wpisać login i wcześniej ustalone hasło i kliknąć "Zaloguj się"
- Wrócić do skrzynki mailowej i otworzyć wiadomość o tytule "Logowanie dwuetapowe - kod weryfikacyjny"
- Skopiować lub przepisać kod weryfikacyjny z maila i wrócić do ekranu logowania
- Ostatni raz wkleić lub wpisać kod otrzymany w mailu i kliknąć "Dalej"
Czas oczekiwania na maila zależy od wielu czynników m.in. serwisu pocztowego; najczęściej wiadomość powinna przyjść w ciągu kilku sekund, ale w niektórych przypadkach, może się to wydłużyć do kilku minut lub nawet godzin i firma Krakfin nie ma na to wpływu.
Nie dochodzą maile
- upewnij się, czy sprawdzasz maila połączonego z Twoim kontem (kod może dotrzeć do Ciebie po kilku minutach)
- sprawdź folder spam lub inne foldery (np. oferty, powiadomienia)
- zobacz, czy inne maile dochodzą na Twoją skrzynkę (poproś koleżankę/kolegę o wysłanie maila do Ciebie)
- dodaj domenę *.krakfin.pl do tzw. białej listy zaufanych maili
- zwróć się do Administratora poczty elektronicznej aby zweryfikował i potwierdził Ci, że maile z domeny *.krakfin.pl są dozwolone i nie blokowane
- nie stosuj przekierowań poczty zdefiniowanej w systemie na inną (w szczególności prywatną)
- zobacz Zakładanie kont
Firma Krakfin nie zaleca stosowania tzw. “darmowych” skrzynek pocztowych (np. interia.pl, poczta.fm, onet.pl, wp.pl, o2.pl, gmail.com) do kont użytkowników. Stosowanie takich skrzynek pocztowych odbywa się na własną odpowiedzialność.
Dlaczego nie zalecamy “darmowych” skrzynek pocztowych:
- utrudniony kontakt z Administratorem skrzynki pocztowej
- wiadomości mogą zostać uznane jako SPAM i nie ma się z kim skontaktować
- przejęcie słabo zabezpieczonej skrzynki może spowodować przejęcie konta użytkownika i wyciek danych
- zasady bezpieczeństwa dostępu często są na niskim poziomie
- brak logowania dwuskładnikowego
- brak cyklicznego wymuszania zmiany hasła
Stosowanie “darmowych” skrzynek pocztowych jest w gestii i na odpowiedzialność Administratora zakładającego konto w systemie.
Zalecenia do skrzynki pocztowej używanej do konta użytkownika:
- musi umożliwiać bezpieczną autoryzację (najlepiej dwuskładnikową)
- ustawienie zaufanych domen odbiorców *.krakfin.pl
- bezproblemowy kontakt z Administratorem skrzynki pocztowej w celu rozwiązywania problemów z niedochodzącymi mailami (brak kontaktu i współpracy z Administratorem może znacząco utrudnić lub uniemożliwić rozwiązywanie problemów)
- niestosowanie przekierowań poczty zdefiniowanej w systemie na inną (w szczególności prywatną)
